Nous reptes per la nova temporada del Cor Vivaldi

Written by corvivaldi on . Posted in Cròniques Vivaldianes

Des de sempre, els reptes han format part indissoluble de la idiosincràsia vivaldiana. Any rere any, com una tradició, el Cor Vivaldi ha anat assumint i superant les dificultats pròpies de l’activitat artística.
Aquest nou curs, que cau just enmig del XXè aniversari del Cor, no hauria de ser menys, és clar. Per això tenim diferents compromisos que auguren un emocionant curs 2009- 10.
El primer és el nou encàrrec compositiu del Cor, que ha recaigut, en aquesta ocasió, en Eduard Iniesta, prolífic creador, autor de treballs summament diversos que inclouen des de creacions per a la cançó catalana (acompanya regularment Marina Rossell, entre d’altres) fins a obres de tall més clàssic destinades a formacions simfòniques. Amb la col·laboració en la part textual de dues persones ben conegudes a la casa, Antoni Amorós i Roser Lorenzo, Iniesta ha realitzat una obra basada en la Mediterrània i les seves guerres que anirem revivint de la mà d’Helena, una nena catalana filla de pare grec. To taksidi tis Elenis (El viatge d’Helena), que així es diu l’obra, té, malgrat la seva absoluta originalitat, influències de la música popular mediterrània i compta amb la participació de diversos poliinstrumentistes (Iniesta, per exemple, tocarà més de 6 instruments en aquesta ocasió, d’entre els més de 40 que domina!), una narradora (Elisabet Egea, naturalment!) i evidentment, del Cor Vivaldi, que, pocs dies abans haurà intervingut, novament, en una òpera al Gran Teatre del Liceu.
Es tracta de l’estrena i set representacions més de l’òpera de Karol Szymanowsky, El Rei Roger sota la direcció de Josep Pons, actual director de l’Orquestra Nacional d’Espanya i una de les més destacades batutes del panorama musical.

Szymanowsky és un dels grans creadors musicals del segle XX, amb una música molt propera a l’impressionisme i amb una capacitat dramàtica notabilíssima. El Rei Roger ens parla de l’oposició entre l’hedonisme, personificat en un pastor que arriba a la cort del Rei Roger, a Sicília, i la religió oficial del regne: el cristianisme. El Cor Vivaldi hi té un destacat paper al primer acte, amb una presència escènica i musical molt important i de notables dificultats vocals i lingüístiques (el text és en polonès, la qual cosa afegeix dificultats addicionals a tot plegat!).

I amb el permís de Karol Szymanowski i Eduard Iniesta, ens queden encara uns quants compromisos més, quin més important: el primer per Nadal amb uns Pastorets a França (pendents, això sí, que la crisi no ens espatlli l’actuació) i el segon a casa, a l’Auditori, amb un concert que clausurarà el XXè aniversari: Vint de vint el vint, un concert format per les millors vint peces d’aquests vint anys. Serà un concert especial, sens dubte, entre d’altres coses, perquè estarà obert a totes les excantaires que hi vulguin participar.

El tercer… el tercer és un gran compromís! Un concert a l’Auditorio Nacional de Madrid, sala gran, amb el Requiem de Fauré, la Missa “a cappella” d’André Caplet i la Missa dels Pescadors de Villerville de Messager- Fauré acompanyats per Arnau Farré al gran orgue de l’Auditorio Nacional i amb la intervenció solista del baríton internacional Iñaki Fresán.

El quart i cinquè compromís són concerts del nostre cicle, Mas i Mas Cor Vivaldi, a l´Auditori. El 18 de març, oferirem un programa que sota el títol “A Cappella” presentarà, per primera vegada en tota la seva història, un concert sencer sense més acompanyament que… el diapasó. Hi podrem escoltar obres de Kreneck, Caplet, Holst, etc… Per altra banda, el 27 de juny tindrà lloc una altra novetat absoluta: acompanyat per la Cobla de Bellpuig, el Cor Vivaldi interpretarà el millor repertori per a veus i cobla amb obres de Morera, Pérez Moya, Lluís Maria Millet, i d’altres.

Finalment, el darrer compromís. Probablement el més important i amb tota seguretat l’únic dels quatre que té una condició “sine qua non”. I és que abans d’afrontar tots aquests compromisos caldrà superar un repte dels grans: passar dels 30 cantaires actuals a només 18! Aquest curs dotze cantaires deixen el cor per raons diverses: jubilacions, estudis, crisis de vocació i motivació, etc… Com no podria ser d’altra manera, ens sap molt de greu… Però si la vida continua, la vida musical del Cor Vivaldi tampoc no s’atura i la confiança que tenim en la capacitat provada dels cantaires que segueixen al Cor més les futures incorporacions dels entusiastes nous “reclutes vivaldians” que malden per obtenir l’oficialitat a la major brevetat possible ens fan pensar que superarem, amb escreix, aquest repte. En tot cas, ens permetem convidar- vos als primers concerts del Cor, per tal que tingueu oportunitat de comprovar- ho vosaltres mateixos!

Sens dubte, una nova i excitant temporada. No us la perdeu!

Trackback from your site.

corvivaldi

This information box about the author only appears if the author has biographical information. Otherwise there is not author box shown. Follow YOOtheme on Twitter or read the blog.
Margarita Cabero (mànager del Cor Vivaldi) • corvivaldi@ipsi.cat • +34 93 453 65 59 / +34 699 44 34 54

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les galetes. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web esta definida per a "permetre galetes" i d'aquesta forma oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració en aquesta web es defineix com a "permet galetes" per donar-li la millor experiència possible la navegació. Si continueu utilitzant aquest lloc web sense necessitat de canviar la configuració de galetes o feu clic a "Acceptar" per sota de llavors vostè consent a això.

Tanca