Vivaldi import-export… i d’altres notícies.

Written by corvivaldi on . Posted in Cròniques Vivaldianes

El trimestre final del Cor Vivaldi ha estat, per variar, pletòric, però no només a nivell musical sinó també a nivell periodístic o, com ara es diu, a nivell de “comunicació”.

La revista musical Scherzo, que és llegida per tots els melòmans de les Espanyes, va decidir publicar un article que, signat per Joan Albert Serra i sota el nom de La magia de la voz, la fuerza del trabajo feia un comentari sobre la nostra trajectòria a la vegada que lloava l´ensenyament de la recerca de la perfecció, l’esforç, la disciplina…

Uns dies més tard, quines coses, oi? el diari barceloní La Vanguardia dedicava més de mitja pàgina a un article signat per Luis Benvenuty que sota el títol Com els àngels feia especial èmfasi en una molt bona notícia, la preselecció de Mercè Bruguera, alumna de primer de batxillerat, com a possible membre del World Youth Choir. Aquesta preselecció es va concretar dies més tard, ja que la Mercè va ser finalment convocada per al stage a Xipre on treballaran el repertori escollit, abans de sortir de gira per Turquia, Xipre i Grècia. Aquest cor funciona a base d’audicions i està format per joves d’arreu del món.
La Mercè, que és una alumna exemplar, apreciable violinista i també violista, vol dedicar la seva vida a la música i el fet de poder participar en un projecte tan singular, ha de posar una magnífica pedra angular a la seva construcció professional. Moltes felicitats!

Per si tot això fos poc, la digna o potser no tan digna (segons com es miri, és clar…) faç del director del Cor ( en una foto, per cert, de, més o menys els temps de la seva primera comunió…), apareixia al semàfor de La Vanguardia, en verd!,fent- se realitat un antic anhel personal.

Temes periodístics o de comunicació a part, en aquests darrers mesos, el Cor Vivaldi s’ha dedicat al “negoci” de l’exportació! Ho ha fet, a més d’amb la Mercè Bruguera, amb dues cantaires més, la Laia Borrell, que ha participat com a solista dels preciosos Chichester Psalms de Leonard Bernstein amb el Cor Madrigal de Barcelona en dos concerts: Vilafranca i Sant Felip Neri a Barcelona i una solista encara ignota, en escriure aquestes línies, que interpretarà el cèlebre Pie Jesu del Requiem de Fauré amb l´Orquestra Simfònica del Vallès, sota la direcció del seu titular, el mestre Ruben Gimeno.

Pel que refereix al futur immediat, el proper 1 de juliol, darrer concert a l´Auditori de Barcelona amb dues obres del “hit parade” de la música clàssica:
Gloria i Magnificat d’Antonio Vivaldi, en la interpretació del Cor Vivaldi conjuntament amb el Cor infantil Amics de la Unió de Granollers, en una primera “joint venture” entre els cors capdavanters del moviment coral infantil de l’actualitat.
Ambdues obres, que seran interpretades d’acord amb una teoria molt discutida, segons la qual, a l´Ospedale della Pietá no hi havia veus greus i, per tant, les obres s’interpretaven només amb veus femenines, de manera que en lloc de tenors i baixos hi havia “tenores” i “baixes” que, lògicament, cantaven una octava més alta que les veus masculines. Total, que només amb veus femenines, podrem escoltar aquestes apreciades obres que aniran acompanyades per l’Orquestra de Cambra de Granollers i sota la direcció de qui signa el present article. Aquesta producció no es quedarà només en un sol concert ( Tots: Haaaaaalelujah, Haaaalelujah!!) sinó que marxarà de “gira” pels Pirineus, amb tres concerts:
19 de juliol a Esterri d’Àneu – 20 de juliol a La Seu – 21 de juliol a Avià.
I… llavors… farem vacances i acabarem de definir el curs vinent, que ja ho està en un altíssim grau i que, novament a l´Auditori Axa ( a casa nostra, com aquell que diu…) ens portarà uns programes molt i molt interessants, entre els que cal remarcar el primer concert (dissabte 10 de novembre) que portarà per títol Les veus dels camps del silenci, amb obres de Britten (Balad of Lady Barnard and Little Musgrave i la terrible Children’s crusade, amb text de Bertold Brecht) i arranjaments i música fets als camps de concentració de Theresienstadt i Palembang (Sumatra).

No cal dir que hi tenim moltes il·lusions en aquest programa i esperem despertar no ja l’interès del nostre públic sinó de molts estaments i associacions que treballen per tal que el que va succeir a la segona guerra mundial, s’expliqui a les noves generacions i no s’oblidi mai.

Nosaltres procurarem posar- hi el nostra gra de sorra. Mentrestant, bones vacances a tots!

Trackback from your site.

corvivaldi

This information box about the author only appears if the author has biographical information. Otherwise there is not author box shown. Follow YOOtheme on Twitter or read the blog.
Margarita Cabero (mànager del Cor Vivaldi) • corvivaldi@ipsi.cat • +34 93 453 65 59 / +34 699 44 34 54

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les galetes. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web esta definida per a "permetre galetes" i d'aquesta forma oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració en aquesta web es defineix com a "permet galetes" per donar-li la millor experiència possible la navegació. Si continueu utilitzant aquest lloc web sense necessitat de canviar la configuració de galetes o feu clic a "Acceptar" per sota de llavors vostè consent a això.

Tanca