Gener 2015. Cor Vivaldi, protagonistes al Liceu!

Written by corvivaldi on . Posted in Cròniques Vivaldianes

No cal ser cap “connaisseur” del món de la música clàssica per saber com d’important pot ser una actuació satisfactòria en clau de protagonista al Gran Teatre del Liceu.
Doncs exactament això és el que vam poder viure en els dos concerts celebrats al coliseu de les Rambles, els dies vint i vint-i-u de desembre de 2014.

En programa, la cantata composta l’any 2006 per Guinovart i Galceran per al Cor Vivaldi: Els Pastorets. En aquesta ocasió, en un “remake” molt especial: una nova orquestració del mateix Guinovart per als vint-i-cinc músics que integraven, en aquesta producció, l’orquestra simfònica del Gran Teatre del Liceu.

Molta feina per pocs assaigs, clar, perquè aquests dos concerts estaven posats “amb calçador” en mig de les representacions de Maria Stuarda de Donizzetti, i, per tant, la sala no estava disponible a totes hores, però, si hem de fer cas dels resultats finals que van acontentar tan el nombrós públic assistent a les dues funcions (es van aconseguir dos plens!) com als propis artistes i organitzadors, els objectius es van assolir sobradament.

Explicat així, en clau de crònica, ràpidament arribem al final, però en realitat, hi va haver molt més.
Quan un concert no arriba a les expectatives previstes, inevitablement procedim a realitzar una anàlisi que ens permeti identificar quins han estat els punts que ens han portat a un nivell que no era l’esperat o el desitjat. En canvi, quan un concert és un gran èxit, rarament ens molestem a fer una anàlisi semblant.
-Ha sortit bé, oi? Doncs això és el que volíem, au, dona les gràcies i no cal parlar-ne més!

De tota manera, quan un te la sort de poder gaudir d’una oportunitat com la que hem viscut nosaltres darrerament, és important perdre un parell de minuts a estudiar quines són les circumstàncies que possibiliten un gran èxit artístic.
En primer lloc, tenir totes les eines a lloc i el material ben ordenat i programat és de vital importància. En aquest sentit, treballar al Liceu en qualsevol de les seves produccions, equival a formar part de la tripulació d’un immens transatlàntic en el qual tothom hi te un lloc precís i, més important si cap, tothom sap la feina que li correspon i quan l’ha d’executar i de quina manera. Al Liceu, ja m’ho haureu sentit dir en alguna altra ocasió, quan s’aixeca el teló s’aixeca per a tothom!
Si això és així en una òpera, en la que normalment al cor de nens li correspon un paper breu, imagineu-vos com ha de ser quan aquest mateix cor és un dels màxims protagonistes de l’obra i, per tant, te l’experta tripulació del transatlàntic empenyent per darrera i donant suport musical i logístic durant tot l’espectacle. Res no es deixa a la improvisació, i, per això, la preparació prèvia de l’espectacle no és una feina menor: atrezzo, llums, regidoria…
La feina de la regidora o regidor (una mena de director general a l’ombra) és de vital importància: assabentats de tots els detalls que hom vol incorporar a l’espectacle, pren nota de tots els detalls a la partitura, assisteix als assaigs musicals, cronometra les diferents parts de l’obra i, d’ acord amb el que veu, distribueix les feines, s’assegura que es facin al seu moment, organitza les sortides a escenari, crida als protagonistes i res, absolutament res, queda a l’atzar.

El menor dels detalls, sigui element d’atrezzo, fusteria, el que sigui! es contempla i s’estudia per tal que res negatiu no alteri la feina dels artistes i que, ben al contrari, tot l’entorn l’impulsi a donar el millor d’ells mateixos. I així, acostumats com estem a fer-nos-ho tot solets, sovint encarats a problemes de difícil solució per manca d’elements tècnics o bé per manca oberta de ganes ( que de tot hi ha a la vinya del Senyor…) d’un dia per l’altre, ens trobem impulsats per una mena de força que fa que tot sembli possible.

I així, amb el suport de tota la professionalitat del Liceu sumada a l’ escalf del públic assistent va fer que aquests dos concerts esdevinguessin, tal i com vam dir a 8tv,els CONCERTS de la nostra vida, en una celebració de final de vint-i-cinquè aniversari absolutament irrepetible. O…potser estem exagerant, perquè així de moment, i com a primícia absoluta, ens plau molt dir-vos que el Gran Teatre del Liceu ja ens ha contractat de nou per a dues funcions més d´Els Pastorets el proper mes de desembre!
No us les perdeu, però abans, si voleu, ens podeu veure a Carmen de Georges Bizet, el proper mes d’abril!

Trackback from your site.

corvivaldi

This information box about the author only appears if the author has biographical information. Otherwise there is not author box shown. Follow YOOtheme on Twitter or read the blog.
Margarita Cabero (mànager del Cor Vivaldi) • corvivaldi@ipsi.cat • +34 93 453 65 59 / +34 699 44 34 54

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les galetes. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web esta definida per a "permetre galetes" i d'aquesta forma oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració en aquesta web es defineix com a "permet galetes" per donar-li la millor experiència possible la navegació. Si continueu utilitzant aquest lloc web sense necessitat de canviar la configuració de galetes o feu clic a "Acceptar" per sota de llavors vostè consent a això.

Tanca