Cor Vivaldi: Les veus dels camps del silenci… i la nova temporada a l’Auditori AXA

Written by corvivaldi on . Posted in Cròniques Vivaldianes

Amb un emotiu programa basat en obres creades a camps de concentració, el Cor Vivaldi inaugurà la seva nova temporada Mas i Mas Cor Vivaldi a l´Auditori Axa.

Es tracta d’un programa amb obres mai abans estrenades a casa nostra. Per un costat, dues obres de Benjamin Britten: The ballad of Little Musgrave and Lady Barnard i Children’s Crusade. Aquesta darrera, en la versió del Cor Vivaldi, Percussions de Barcelona i els pianistes Andreu Gallèn i Josep Buforn a més de l´organista Arnau Farré. L’obra, d’una duresa extrema tant per a oients com per a executants, demana dos cors i nou solistes a l’escenari i és plena de canvis de ritmes i paranys harmònics i melòdics de gran complexitat. Malgrat la dificultat, l’obra acabà amb una ovació del respectable que va voler premiar la magnífica labor tant d’instrumentistes com de cantants. Il·lustrada amb dibuixos de Carme Solé Vendrell que apareixien conjuntament amb les traduccions dels terribles textos de Bertholt Brecht, l’obra és d’un dramatisme molt típic del realisme socialista, del qual Brecht fou un exponent clar.

A la primera part, el Cor afrontà obres tampoc mai executades a casa nostra. En arranjaments de Norah Chambers i Margareth Dryburgh, ambdues presoneres al camp de concentració japonès de Palembang, Sumatra, oferiren arranjaments d’obres clàssiques instrumentals en versions corals per al que elles anomenaven “orquestra vocal”. Aquesta agrupació arribà a donar algun concert dins el mateix camp, i la seva existència donà com a resultat una pel·lícula que, protagonitzada per Glenn Close, s’estrenà al nostre país com Camí al paradís.

L’actriu Elisabeth Egea, amb la seva capacitat i professionalitat habituals, donà vida a algunes escenes de la vida a Palembang, que feien de nexe entre les diferent peces.

Prèviament a aquestes obres, les cançons d’Ilse Weber, infermera a Auschwitz i Theresienstadt, en unes boniques versions de la compositora israeliana, Sharon Monis, marcaren el tret de sortida d’aquest inusual concert que fou seguit amb un respectuós silenci per part del públic que omplia l’Auditori Axa de l’Illa Diagonal.

Però… hi ha molt més per explicar! El dilluns següent al dissabte del concert, ens trobàvem de nou en marxa amb un repertori extraordinari: Jeanne d’Arc au bûcher, amb la molt oscaritzada Marion Cotillard, l’Orquestra de Barcelona i Nacional de Catalunya i el Cor Madrigal i Lieder Camera, tots sota la direcció del director francès Marc Soustrot. L’actuació del Cor Vivaldi i de les seves solistes va ser saludada per la crítica molt positivament, lloant, sobretot, el color i la projecció de les seves veus, mentre que Mme. Cotillard emocionava d’allò més la concurrència amb la seva interpretació sentida de la Poucelle d’Orleans. Cues a fora per esperar- la i decepció generalitzada en descobrir que l’actriu havia sortit per la porta de darrera ja feia una llarga estona…
Uns dies més tard, Maria Chapman, una de les nostres solistes, intervingué com a solista del Rèquiem de Fauré,amb l´Orquestra Simfònica del Vallès, obtenint un ressonant i merescut èxit, a més d’una cita a la crítica de La Vanguardia de Jaume Radigales: La prodigiosa veu de la nena Maria Chapman…

Retrocedim, ara, una mica en el temps. El tret de sortida del trimestre- per tradició, el primer trimestre del curs és sempre molt ple de feina- fou disparat en uns estudis de gravació del Poble Nou el 4 de setembre, on vam enregistrar uns fragments per a la pel·lícula d´Oscar Aibar, El Bosque, escrits pel compositor i amic Albert Garcia Demestres. El 23 de setembre, a Granollers, vàrem oferir la primera actuació pública del Cor, amb una darrera interpretació del Gloria i el Magnificat de Vivaldi conjuntament amb el Cor Infantil Amics de la Unió de Granollers i l’Orquestra de Cambra de la mateixa ciutat. Posteriorment, al Gran Teatre del Liceu, en un concert organitzat per l’associació ACCAT, el diumenge 7 d’octubre, el Cor faria una breu actuació que es solaparia (un cop més, és ja una antiga tradició…) amb un Barça- Madrid.

Precedida, el dia 11 de desembre, per un concert per al consulat italià a l´Església de la Concepció, la setmana que va del 17 al 23, posaria punt final a aquest trimestre amb tota una setmana de concerts non stop: dilluns, a la Villar- roel, on presentaríem el darrer CD del Cor: Swing, swing, swing, dimarts, a la seu del Banc de Sabadell, dimecres al matí, a l´Auditori Axa, audicions per als nostres alumnes. Dimecres a la tarda, assaig i concerts de Nadal d´IPSI, dijous, concert a la Universitat Internacional de Catalunya, divendres al matí, a TV3 i, a la nit, a Banyoles. Dissabte, el concert de Nadal del nostre cicle i dumenge, Vilarreal.

Dilluns al matí, tradicional xocolatada vivaldiana i… uff… vacances!

Per cert! No sabeu què regalar per Nadal? No busqueu més!
Bo, bonic i barat: el nou CD del Cor Vivaldi! Enregistrat amb l’Ignasi Terraza trio i un seguit de guest stars que aconsegueixen un contrast força notable amb les veus vivaldianes. Aquest any, el vint i cinc de desembre: swing, swing, swing!

Trackback from your site.

corvivaldi

This information box about the author only appears if the author has biographical information. Otherwise there is not author box shown. Follow YOOtheme on Twitter or read the blog.
Margarita Cabero (mànager del Cor Vivaldi) • corvivaldi@ipsi.cat • +34 93 453 65 59 / +34 699 44 34 54

Si continues navegant per aquest lloc web, acceptes utilitzar les galetes. Més informació.

La configuració de les galetes d'aquesta web esta definida per a "permetre galetes" i d'aquesta forma oferir-te una millor experiència de navegació. Si continues utilitzant aquest lloc web sense canviar la configuració en aquesta web es defineix com a "permet galetes" per donar-li la millor experiència possible la navegació. Si continueu utilitzant aquest lloc web sense necessitat de canviar la configuració de galetes o feu clic a "Acceptar" per sota de llavors vostè consent a això.

Tanca